ارز دیجیتال ترون چیست؟

ترون یک پلتفرم بلاکچین است که هدف آن تبادل محتوای رایگان و غیرمتمرکز تولید شده توسط کاربر است. این پلتفرم در سال 2017 تاسیس شد و رمزارز اختصاصی ‌آن، ترون (TRX)، در حال حاضر در بین 20 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار قرار دارد. جاستین سان، مدیر عامل بنیاد ترون، این پلتفرم را با هدف ارائه مکانی به مردم برای توزیع رایگان محتوا بدون دریافت هزینه توسط واسطه‌ها راه اندازی کرد و شما میتوانید با خرید ترون از سایت ارزان پی این ارز را در سریع ترین زمان در کیف پول خود دریافت کنید.

امروزه، سازندگان محتوا می‌توانند به صورت رایگان اطلاعات را در یوتیوب منتشر کنند، اما به احتمال زیاد داده‌های کاربری که در آن جمع‌آوری می‌شود برای کسب درآمد شرکت‌ها استفاده خواهد شد. ترون قصد دارد این مفهوم را متحول کند. با استفاده از فناوری بلاکچین، کاربران می‌توانند مبالغ را مستقیماً به ارائه دهندگان محتوا پرداخت کنند.
علاوه بر این ترون هرگونه مشکلی را که ممکن است در مورد سانسور محتوای منتشر شده در یوتیوب یا پلتفرم‌های مشابه ایجاد شود را رد می‌کند.

ترون (TRX) چه چیزی را ارائه می‌دهد؟

ترون یک پلتفرم بلاکچین غیرمتمرکز و متن باز است. این پروژه به کاربران امکان دسترسی به برنامه‌های سرگرمی، بازی‌های مختلف، ویدیوها و مطالب گرافیکی و همچنین امکان برقراری ارتباط با یکدیگر را می‌دهد. در واقع فرمت این سایت بسیار گسترده‌تر از هر سرویس موجودی است.
علاوه بر مشارکت، ترون فرصت‌هایی را برای کاربران فراهم می‌کند تا با استفاده از قراردادهای هوشمند و ارتقای توسعه پلتفرم توکن‌ها یا برنامه‌های خود را ایجاد کنند.
ترون یکی از سریع‌ترین ارزهای دیجیتال در حال رشد است و به دلیل داشتن پلتفرم محتوای غیرمتمرکز همتا به همتا خود از میان سایرین متمایز می‌شود. ترون خود را به عنوان سریع‌ترین شبکه عمومی ‌در جهان معرفی می‌کند. این شبکه از فناوری همتا به همتا (P2P) و اثبات سهام (DPoS) به عنوان مکانیزم اجماع استفاده می‌کند. این موضوع آن را از اتریوم متمایز می‌کند که با Ethereum 2.0 در حال تغییر از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین کیف پول ترون

تاریخچه و تیم ترون

تاریخچه و تیم ترون به سال 2017 بر می‌گردد که توسط مدیر عاملش جاستین سان و بنیاد ترون که در سنگاپور مستقر است، تاسیس شد. این رمزارز از زمان عرضه اولیه سکه (ICO) تا انتقال به شبکه اصلی در 25 ژوئن 2018، یک توکن ERC-20 مبتنی بر بلاکچین اتریوم بود. زمان انتقال به شبکه بلاکچین خود توسط سازندگان آن به عنوان "روز استقلال" نامگذاری شد. شبکه آزمایشی در 31 مه 2018 راه اندازی و برای تست در دسترس قرار گرفت.
در جولای همان سال، این شرکت سرویس اشتراک گذاری فایل BitTorrent را خریداری کرد که در اکوسیستم ترون ادغام شد. در اوایل سال 2019، استیبل کوین TRC20-USDT در همکاری با Tether در بلاکچین ترون راه اندازی شد. در اکتبر 2019، آنها همکاری با غول الکترونیک کره جنوبی، سامسونگ را اعلام کردند. از طریق این همکاری کیف پول‌های بلاکچین تعبیه شده در گوشی‌های هوشمند Samsung Galaxy S10 اکنون با TRX سازگار هستند.

عملکرد ترون (TRX) چگونه است؟

ترون یک پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاکچین است. این پلتفرم با هدف ایجاد یک اینترنت آزاد و غیرمتمرکز و ارائه دسترسی به محتوای سرگرمی ‌طراحی شده است.
عملکرد ترون اتصال خالقان محتوا به مخاطبان بدون واسطه با استفاده از فناوری بلاکچین است. به این ترتیب، اکوسیستمی ‌ایجاد می‌شود که حریم خصوصی کاربران را تضمین می‌کند و کاملاً در برابر سانسور و تلاش‌های کنترل خارجی مقاوم است.
این شبکه می‌تواند شامل فیلم، موسیقی، بازی و هر محتوای مرتبط با سرگرمی‌ در مفهوم گسترده آن باشد. از طریق این پلتفرم، کاربران همچنین یک وسیله مبادله ارزش دریافت می‌کنند که توکن TRX است. با ترون، کاربران می‌توانند داده‌های خود را کنترل کرده و به طور مستقیم برای کار خود دستمزد دریافت کنند. این فقط به محتوای تولید شده توسط کاربر به سبک یوتیوب محدود نمی‌شود.
همچنین با انواع DApp‌ها (برنامه‌های غیرمتمرکز) که در بلاکچین ترون ترکیب شده‌اند هم کار می‌کند.

ترون چگونه کار می‌کند؟

ترون از الگوریتم اجماع اثبات سهام نمایندگی (DPoS) استفاده می‌کند. این بدان معناست که TRX قابل استخراج نیست و تراکنش‌ها در شبکه توسط ماینرها تأیید نمی‌شوند. در شبکه ترون، تراکنش‌ها توسط 27 نماینده به نام "Super Representatives" که به طور متناسب توسط دارندگان توکن‌های TRX در انتخابات انتخاب می‌شوند، تأیید و به بلوک‌های جدید اضافه می‌شوند. قدرت رای هر سرمایه گذار به تعداد توکن‌هایی که در اختیار داشته بستگی دارد.
Super Representatives هر شش ساعت توسط دارندگان سکه انتخاب می‌شوند. آنها وظیفه تأیید تراکنش‌ها و ایجاد بلوک‌های جدید را بر عهده دارند. آنها همچنین می‌توانند TRX جدیدی را که توسط پروتکل تولید می‌شود جمع آوری کنند. بلوک‌ها هر سه ثانیه به بلاکچین اضافه می‌شوند و کسانی که یک بلوک معتبر ایجاد می‌کنند 32 TRX به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. در مجموع 336،384،000 TRX در سال به این روش توزیع می‌شود. برای جلوگیری از وضعیتی که تعداد توکن‌ها از انتشار اولیه بیشتر شود، بنیاد ترون آنها را به طور دوره‌ای می‌سوزاند.

ویژگی‌های ترون چیست؟

ویژگی‌های ترون چیست؟

یکی از بزرگترین ویژگی‌های ترون این است که ریسک‌هایی را که کاربران ممکن است در اینترنت در معرض آن قرار بگیرند کاهش می‌دهد. این به دلیل تعهد تیم توسعه به ایجاد اکوسیستم امن و کاربردی خود است.

علاوه بر این ترون از یک تیم قوی از سرمایه گذاران و مشاوران برخوردار است. مدیر عامل آن جاستین سان، متحد کارآفرین مشهور جک ما، بنیانگذار علی بابا است.

برخی دیگر از ویژگی‌های پلتفرم ترون عبارتند از:

  • کاربران و سازندگان محتوای سرگرمی‌ مالکیت کامل محتوای خود را دارند.
  • سازندگان محتوا بر اساس سهم خود و مطابق با قوانین پلتفرم، از محتوای خود سود می‌برند.
  • این پلتفرم خدمات خود را به صورت رایگان به مردم ارائه می‌دهد. یک سازمان غیرانتفاعی پشت این پروژه قرار دارد و هدف آن خدمت به انبوهی از مردم در سراسر جهان است که از محتوای سرگرمی ‌ارائه شده لذت می‌برند.
  • پروژه‌های اکوسیستم ترون یکی دیگر از ویژگی‌های ترون است که از صرافی‌های غیرمتمرکز پویایی مانند پاندورادکس که معاملات را تسهیل می‌کنند تا پلتفرم‌های مبادله توکن‌های مبتنی بر ترون مانند سان‌سواپ و بیت‌کیپ سواپ و ترانزیت سواپ که تبادل دارایی‌ها را به سطحی جدید ارتقا می‌دهند، اکوسیستم ترون مملو از نوآوری و تنوع است.

بیشتر بخوانید: معرفی جامع روش‌های دریافت ترون رایگان

  • معایب ترون (TRX)

  • یکی از اصلی ترین معایب پلتفرم ترون، الگوریتم اجماع آن است. از یک طرف، مزایای زیادی به همراه دارد، اما از طرف دیگر، به دلیل اینکه 27 نماینده توسط دارندگان ارز از طریق رای گیری انتخاب می‌شوند، نمی‌توان این پروژه را به طور کامل غیرمتمرکز نامید. اگر این ویژگی را به طور عینی در نظر بگیریم، تعداد گره‌های کامل بسیار کم است که می‌تواند در آینده به یک تهدید برای امنیت پروژه تبدیل شود.
    حتی در مرحله ICO، زمانی که مشخص شد وایت پیپر انگلیسی این پروژه شامل بخش‌های کاملی از متون دزدیده شده از سایر پروژه‌های شناخته شده است این مورد دو چندان است. توسعه دهندگان گفتند که این یک اشتباه از سوی مترجمان آنها بوده و آنها آن را به درستی از چینی ترجمه نکرده‌اند. با این حال، نسخه انگلیسی وایت پیپر حذف شد و تاکنون نسخه صحیح آن منتشر نشده است که این خود از نکاتی برای خرید ترون است.

سایر معایب ترون به نقل از وب سایت btcpeers :

نگرانی های تمرکز: منتقدان استدلال می کنند که مکانیسم توافق DPoS ترون ممکن است منجر به نگرانی های متمرکز شود زیرا تعداد محدودی از گره ها تأثیر قابل توجهی بر شبکه دارند. این بیشتر با ماهیت غیرمتمرکز سیستم اثبات کار (PoW) مانند بیت کوین در تضاد است

  •  
  • نتیجه‌گیری
  • ترون یک پلتفرم بلاکچین غیرمتمرکز است که با هدف ایجاد یک اینترنت آزاد و غیرمتمرکز (اینترنت 3.0) و ارائه دسترسی به محتوای سرگرمی طراحی شده است. این پلتفرم به کاربران امکان می دهد بدون واسطه به محتوای سرگرمی دسترسی داشته باشند و از طریق فناوری بلاکچین به طور مستقیم به خالقان محتوا پرداخت کنند.
    ترون از الگوریتم اجماع اثبات سهام نمایندگی (DPoS) برای تأیید تراکنش ها استفاده می‌کند. این موضوع مزایایی مانند کاهش نوسانات و افزایش سرعت تراکنش‌ها را به همراه دارد، اما می تواند به عنوان یک نقطه ضعف برای تمرکز قدرت در نظر گرفته شود.
  •  
  •  

خرید و فروش را همین الان شروع کنید!

هم اکنون به خانواده ارزان پی بپیوندید و از مزایای آن بهره مند شوید.