آشنایی با بهترین کیف پول ترون( TRX )

کیف پول ابزاری برای ذخیره و ایمن‌سازی ارزهای دیجیتال است. کیف پول ترون به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که TRX را نگهداری و معامله کنند. نکته قابل توجه این است که دو نوع کیف پول ترون وجود دارد؛ نوعی که به راحتی قابل حمل است و نوعی دیگر که تنظیمات امنیتی بسیار پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد.

لازم به ذکر است که داشتن یک کیف پول رمزنگاری برای هر معامله‌گری ضروری است، نه تنها برای نگهداری ترون، بلکه برای خرید ترون و تبادل آنها در بازار ارزهای دیجیتال بسیار کارآمد است.

انواع کیف پول‌های ترون کدامند؟

  1. کیف پول‌های آنلاین ترون
  2. کیف پول‌های نرم افزاری ترون
  3. کیف پول‌های فیزیکی ترون

1- کیف پول‌های آنلاین ترون  (hot wallets)

کیف پول‌های آنلاین که به آنها hot wallets نیز گفته می‌شود، روشی برای ذخیره سازی ارز دیجیتال هستند. در این نوع کیف پول، کلیدهای خصوصی و توکن‌ها به صورت آنلاین ذخیره می‌شوند. این می‌تواند خطرات خاصی را به ویژه در برابر حملات هکرها که می‌توانند این داده‌های ارزشمند آنلاین را به سرقت ببرند، به همراه داشته باشد.

با وجود این خطر لازم به ذکر است که محبوب‌ترین کیف پول‌های آنلاین در حال حاضر امنیت بالایی را برای کاربران خود ارائه می‌دهند. فقط کافی است انتخاب درستی داشته باشید تا خطرات را تا حد زیادی کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: معرفی جامع روش‌های دریافت ترون رایگان

کیف پول کوین بیس

Coinbase یک صرافی است که خدمات کیف پول آنلاین را ارائه می‌دهد. این راه حل به شما امکان می‌دهد تا ارزهای دیجیتال، از جمله TRX را ذخیره، بفروشید یا بخرید.

Coinbase Wallet به دلیل گزینه‌های گاوصندوق برای نگهداری از توکن‌های Tron، یک راه حل عالی برای معاملات امن ارزهای دیجیتال است. علاوه بر این امنیت، کاربر به راحتی می‌تواند به صورت آنلاین به توکن‌های خود دسترسی داشته باشد.

از سوی دیگر با تنظیمات ارائه شده توسط  Coinbase Wallet، هر کاربر می‌تواند سطح امنیت خود را به درستی پیکربندی کند.

آخرین نکته کلیدی که باید در مورد استفاده از Coinbase Wallet اشاره کرد، سهولت استفاده از آن است. به این ترتیب هم کاربران عادی و هم مبتدیان در دنیای ارز دیجیتال می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

کیف پول بایننس

در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال، بایننس یکی از اپراتورهای پیشرو در بازار است. این صرافی همچنان یک راه حل ایده آل است، به خصوص اگر می‌خواهید توکن‌ها را مبادله کنید. با این حال بایننس که بسیار محبوب است، بیشتر در معرض دید هکرها قرار دارد. همچنین باید توجه داشت که برای یک پروژه بلندمدت، امن ترین راه حل برای نگهداری TRX نیست.

کیف پول‌های نرم افزاری ترون

2- کیف پول‌های نرم افزاری ترون

کیف پول‌های نرم افزاری ترون که به آنها cold wallets نیز گفته می‌شود، برنامه‌هایی هستند که بر روی رایانه یا تلفن هوشمند شما نصب می‌شوند.

این نوع کیف پول‌ها به دلیل اینکه کلیدهای خصوصی شما را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند، امن‌تر از کیف پول‌های آنلاین محسوب می‌شوند. با این حال آنها همچنان در برابر برخی از انواع حملات آسیب پذیر هستند، به عنوان مثال، اگر بدافزار روی دستگاه شما نصب شود می‌تواند مشکل‌ساز شود.

کیف پول‌های نرم افزاری یا desktop wallets شکل دیگری از ذخیره سازی ارزهای دیجیتال TRX هستند. برخلاف روش آنلاین، کاربر کلیدهای خصوصی خود را از طریق نرم افزاری که بر روی کامپیوتر نصب شده است، بر روی کامپیوتر یا تلفن همراه خود نگه می‌دارد.

در اینجا، مسئولیت امنیت توکن‌های TRX بر عهده کاربر است. این روش نگهداری امن تر از کیف پول‌های آنلاین (hot wallets) است، اما در برابر هک نیز کاملاً ایمن نیست. شما باید مطمئن شوید که از یک آنتی ویروس قوی و به روز بر روی دستگاهی که استفاده می‌کنید استفاده می‌کنید.

کیف پول اتمیک

ویژگی خاص Atomic Wallet این است که دو نوع کیف پول ارائه می‌دهد و آنها نوع دسکتاپ و نوع موبایل است. این دو مدل به شما امکان می‌دهند تا ترون را نگهداری، بفروشید و بخرید. اگر امروزه پلتفرم آن پذیرای هزاران کاربر است، دلیل اصلی آن سطح بالای امنیتی است که توسط توسعه دهندگان آن اعمال شده است.

از سوی دیگر سرمایه گذاران مجبور به ثبت نام یا تأیید هویت خود نیستند. فقط کافی است نرم افزار Atomic Wallet را نصب کنید که به هر کسی اجازه می‌دهد ناشناس بماند.

کیف پول Coinomi

Coinomi نیز بسیار محبوب است و یک مرجع در زمینه کیف پول‌های دسکتاپ است. این کیف پول در سال 2014 در بریتانیا راه اندازی شد که آن را به یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های موجود در بازار تبدیل می‌کند.

کارایی آن به ویژه بر روی سطح امنیتی اعمال شده متمرکز است. در واقع تمام آدرس‌های IP اعضای جامعه Coinomi رمزگذاری شده است.

بنابراین می‌توانید از این کیف پول برای تبادل ترون خود با هر دستگاه سازگار استفاده کنید. کاربر باید امنیت دستگاه خود را تقویت کند، زیرا کیف پول فقط با رمز عبور محافظت می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی‌های ترون برای کسب درآمد

3- کیف پول‌های فیزیکی ترون

کیف پول‌های فیزیکی ترون که به آنها کیف پول‌های سخت افزاری نیز گفته می‌شود، دستگاه‌های فیزیکی هستند که برای ذخیره ارزهای دیجیتال استفاده می‌شوند.

این نوع کیف پول‌ها امن‌ترین نوع کیف پول محسوب می‌شوند زیرا کلیدهای خصوصی شما را به صورت آفلاین و در یک محیط سخت افزاری جداگانه ذخیره می‌کنند. با این حال آنها می‌توانند گران باشند و استفاده از آنها برای برخی از کاربران سخت باشد.

در میان راه حل های متعدد نگهداری توسط کیف پول ترون، کیف پول های فیزیکی یا cold wallets امن‌ترین گزینه‌ای هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. از آنجایی که این کیف پول‌ها به اینترنت متصل نیستند، سرقت توکن‌های TRX از طریق اینترنت غیرممکن است. در این نوع کیف پول، فقط چند جزء به اینترنت متصل می شوند آنها اغلب دستورات را به بلاک چین منتقل می کنند.

کیف پول Ledger Nano X

Ledger Nano X نسخه جدید و پیشرفته‌ای است که به یکی از بهترین ابزارهای ذخیره سازی سرد در بازار تبدیل شده است.

Ledger Nano X در واقع محبوب‌ترین کیف پول سخت افزاری در بازار است. این امر به دلیل قابلیت‌های مدیریت و ذخیره سازی آن است. در واقع کاربران از اتصال بلوتوث به همراه ابزارهای قدرتمند برای ذخیره سازی ترون بهره مند می‌شوند.

شما همچنین می‌توانید برای ذخیره Tron خود، یک کیف پول فیزیکی از Trezor تهیه کنید. تمام راه حل‌های کیف پول‌های سرد ارائه شده توسط Trezor T حاصل ارتقای اولین کیف پول سخت افزاری Trezor One است. تفاوت بین این دو نسخه، عدم وجود دکمه‌های فیزیکی و سطح امنیتی حتی بالاتر است.

کدام نوع کیف پول ترون مناسب شماست؟

بهترین نوع کیف پول ترون برای شما به نیازها و ترجیحات فردی شما بستگی دارد. اگر به دنبال امن ترین گزینه هستید، یک کیف پول فیزیکی بهترین انتخاب است اما اگر به دنبال یک گزینه راحت‌تر هستید، یک کیف پول آنلاین یا نرم افزاری ممکن است مناسب‌تر باشد.

به گفته وب سایت swissmoney کیف پول های داغ ترون جزو بهترین کیف ها برای تجارت های فعال هستند:

کیف پول داغ Tron (TRX).
برای دسترسی سریع به TRX، تجارت فعال و استفاده از موبایل ایده آل است. کیف‌پول‌های داغ به اشکال مختلفی عرضه می‌شوند: دسکتاپ، موبایل، فضای ذخیره‌سازی مبتنی بر وب یا مبادله. آنها معمولا رایگان هستند، برای مبتدیان آسان هستند و به راحتی با پلتفرم های غیرمتمرکز ادغام می شوند.

نتیجه گیری

انتخاب کیف پول ترون باید بر اساس اهداف، تجربه و نیازهای هر کاربر انجام شود. اگر به دنبال سطح امنیتی بالایی هستید، باید به سراغ کیف پول‌های فیزیکی مانند Ledger بروید. اگر به دنبال ترکیب سادگی و سطح امنیتی بهینه هستید، کیف پول‌های دسکتاپ Tron مانند Atomic Wallet یا Coinomi نیازهای شما را برآورده می‌کنند.

خرید و فروش را همین الان شروع کنید!

هم اکنون به خانواده ارزان پی بپیوندید و از مزایای آن بهره مند شوید.