تفاوت وب مانی و پرفکت مانی

پرفکت مانی و وب مانی دو سیستم پرداخت ارزی پرطرفدار محسوب می‌شوند که برخلاف پی‌پال کاربران ایرانی در این پلتفرم‌ها تحریم نیستند. از این طریق کاربران می‌توانند بدون نیاز به داشتن حساب‌های بین‌المللی مبادلات ارزی خود را انجام دهند. به این ترتیب کاربران می‌توانند با داشتن حساب کاربری به راحتی حساب خود را شارژ کنند و معاملات ارزی خود را به راحتی انجام دهند.

وب مانی و پرفکت مانی شباهت زیادی به ویزا و مستر کارت دارند با این تفاوت که برای ایرانیان تحریم نیستند. به همین دلیل محبوبیت بالایی برای پرداخت‌های ارزی، انتقال وجه، خرید کالا و خدمات و... دارند. در ادامه به معرفی تفاوت وب مانی و پرفکت مانی می‌پردازیم.

آشنایی با پرفکت مانی

پرفکت مانی سیستم پرداختی است که یک کیف پول دیجیتالی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و امکان پرداخت‌های بین‌المللی را برای معامله‌گران فراهم می‌کند. به این ترتیب کاربران بدون نیاز به افتتاح حساب بین‌المللی می‌توانند تراکنش‌های ارزی خود را به صورت مستقیم انجام دهند.

این کیف پول دیجیتالی امکان تبدیل به ارزهای دجیتالی متنوع را فراهم می‌کند و کاربران به راحتی می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند. تراکنش‌های مالی در این شبکه پرداخت سریع و امن انجام می‌شود و به همین دلیل در سراسر دنیا اعتبار دارد.

آشنایی با وب مانی

وب مانی به عنوان کیف پول دیجیتالی شناخته می‌شود که پرداخت‌های ارزی را برای معامله‌گران امکان‌پذیر می‌کند. این سیستم پرداخت جهانی مزایای زیادی دارد و افراد می‌توانند با افتتاح حساب در سایت رسمی وب مانی پرداخت‌های ارزی خود را انجام دهند.

وب مانی هم از سایر ارزها دیجیتال مانند یورو، ‌طلا و... پشتیبانی می‌کند. وب مانی امکان مبادلات ارزی را به معامله‌گران خود می‌دهد و مانند پرفکت مانی ایرانیان نگران تحریم و بلوکه شدن دارایی خود نیستند.

مقایسه پرفکت مانی و وب مانی

به دلیل محبوبیت سیستم پرداخت پرفکت مانی و وب مانی،‌این دو کیف پول دیجیتالی بسیار مورد توجه کاربران ایرانی قرار دارد. هر کدام از این پلتفرم‌ها امکان ایجاد حساب‌های ارزی را برای کاربران خود فراهم می‌کنند. در ادامه به مقایسه بیشتر پرفکت مانی و وب مانی می‌پردازیم.

اعتبار وب سایت

برای کاربران و معامله‌گران اعتبار کیف پول‌های دیجیتالی ارزش بالایی دارد و به همین دلیل اعتبار بالای آن در دنیا موجب افزایش کاربران سیستم‌های پرداخت می‌شود. وب مانی و پرفکت مانی هر دو اعتبار خوبی در میان کاربران خود به دست آوردند. اما به طور کلی وب مانی توانسته از ارزهای بیشتری پشتیبانی ‌کند.

به همین دلیل فعالیت‌های ارزی بیشتر در وب مانی انجام می‌شود و در سال‌های اخیر شعب در کشورهای دیگر مانند انگلیس تاسیس کرده است. بنابراین فعالیت‌های تجاری کسب و کارها بیشتر در بستر شبکه وب مانی انجام می‌شود تا پرفکت مانی.

نحوه شارژ حساب

واریز و برداشت وجه در معاملات نقش بسزایی دارد و خوشبختانه حساب‌های وب مانی و پرفکت مانی از روش‌های متنوعی برای شارژ کردن پشتیبانی می‌کنند. هر دو این دو شبکه امکان دریافت و پرداخت ریال و شارژ دلار را فراهم کردند تا ایرانیان به راحتی بتوانند معاملات خود را انجام دهند.

هر دو این سیستم پرداخت به واسطه صرافی‌های آنلاین خدمات برداشت و واریز را برای معامله‌گران فراهم می‌کنند. صرافی‌های معتبر داخلی مانند ارزان پی شرایط شارژ، برداشت و واریز را به راحتی برای کاربران خود فراهم می‌کند. حساب‌های پرفکت مانی با استفاده از خرید ووچر پرفکت مانی و صرافی‌های آنلاین شارژ می‌شود. ولی شارژ وب مانی به وسیله پیمر و صرافی‌های آنلاین امکان‌پذیر است.

سرعت انتقال وجه

از جمله مواردی که مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد، سرعت انتقال ارز به مقصد است. کلیه مبادلات ارزی از طریق پلتفرم‌های پرداخت، در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود و معطلی در آن وجود ندارد. به همین دلیل این سیستم‌های پرداخت به وجه آنی و مشهور شهرت دارند. می‌توان گفت که وب مانی و پرفکت مانی در سرعت انتقال وجه با هم تفاوتی ندارند و یا انقدر محسوس نیست که قابل اهمیت باشد.

انتقال وجه و تبادلات ارزی با استفاده از صرافی‌های آنلاین و کیف پول دیجیتالی امکان‌پذیر است که حدود یک یا دو روز طول می‌کشد. بنابراین وب مانی و پرفکت مانی هر دو همین زمان را برای انتقال پول نیاز دارند و مدت زمان هر دو برای انتقال وجه به یک اندازه است.

مقایسه روند ثبت‌نام وب مانی و پرفکت مانی

افراد به راحتی می‌توانند در سایت‌های وب مانی و پرفکت مانی ثبت‌نام کنند؛ اما مهم‌تر از هرچیز احراز هویت است. بنابراین در مقایسه روند ثبت‌نام وب مانی و پرفکت مانی می‌توان گفت وب‌ مانی ساده‌تر است اما روند احراز هویت آن سختگیری بیشتری می‌شود.

افراد می‌توانند به سایت وب مانی وارد شوند و با استفاده از شماره موبایل و ایمیل اکانت خود را بسازند. سپس با تایید قوانین از حساب کاربری خود تا سقف 300 دلار استفاده کنند. با احراز هویت در وب مانی کاربران می‌توانند تا سقف ده هزار دلار معاملات خود انجام دهند.

پرفکت مانی هم امکان مبادلات ارزی را بدون احراز هویت فراهم می‌کند اما مشکل اینجاست که کارمزد بیشتری از کاربران خود دریافت می‌کند. بنابراین احراز هویت در پرفکت مانی ساده‌تر است و مزایای زیادی برای کاربران نیز دارد.

مقایسه نرخ کارمزدهای وب مانی و پرفکت مانی

در واقع مقایسه نرخ کارمزد وب مانی و پرفکت مانی به احراز هویت کاربران بستگی دارد؛کارمزد پرفکت مانی برای کاربرانی که احراز هویت کردند برای هر تراکنش 0.5 درصد است و برای کسانی که احراز هویت نکردند حدود 2 درصد از هر تراکنش است.

در وب مانی هم اگر کاربر احراز هویت کند، تنها با پرداخت 0.8 درصد از هر تراکنش معاملات خود را انجام می‌دهد. بنابراین در صورت انجام احراز هویت، معاملات در پرفکت مانی به صرفه‌تر است.

جمع‌بندی

پرفکت مانی و وب مانی دو سیستم پرداخت ارزی به شمار می‌رود که محبوبیت بالایی بین کاربران ایرانی دارد. کاربران با ثبت‌نام در این دو سایت پرداخت می‌توانند مبادلات ارزی مانند انتقال وجه، پرداخت‌های ارزی و... را انجام دهند. هر کدام از این سیستم‌های پرداخت مزایا و معایب خود را دارند که کاربران بسته به شرایط و نوع پرداخت خود را انتخاب می‌کنند.

خوشبختانه وب مانی و پرفکت مانی امکان پرداخت‌های ارزی بدون تحریم‌ها را بهکاربران خود می‌دهند و افراد نگران بلوکه شدن دارایی و سرمایه خود نیستند. همچنین کیف پول دیجیتالی در این دو پلتفرم از ارزهای دیجیتالی مانند یورو،‌ دلار و... پشتیبانی می‌کند.

خرید و فروش را همین الان شروع کنید!

هم اکنون به خانواده ارزان پی بپیوندید و از مزایای آن بهره مند شوید.

نظرات :