امنیت شبکه تتر چگونه تامین می‌شود؟

امنیت شبکه‌های بلاک‌چین یکی از ملاک‌های ارزشمند برای معامله‌گران و فعالان حوزه کریپتو به شمار می‌رود. بسیاری از شبکه‌های بلاک‌چینی امنیت دلخواه کاربران را ندارند و آگاهی در این زمینه به معامله‌گران کمک می‌کند تا با خیال آسوده معاملات خود انجام دهند. تتر محبوبیت زیادی برای معامله‌گران دارد و به عنوان جفت ارز محبوب و پرطرفدار در معاملات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تتر از نظر فناوری USDT به طور کامل تضمین شده و یک توکن متمرکز در بستر غیرمتمرکز به محسوب می‌شود. ارزش این ارز دیجیتال معادل یک دلار در بازار آزاد است. در ادامه بررسی می‌کنیم که امنیت شبکه چگونه تامین می‌شود؟ این موضوع به خصوص برای طرفداران تتر هنگام خرید و فروش تتر بسیار حائز اهمین است. با ما همراه باشید.

آیا تتر قابل ردیابی است؟

بله تتر قابل ردیابی است و تراکنش‌های آن در شبکه بلاک‌چین ثبت و ذخیره می‌شود؛ به همین دلیل می‌توان به راحتی تمام تراکنش‌های آن را مورد بازبینی قرار داد. این تراکنش‌ها روی بستر بلاک‌چین ذخیره می‌شوند و با هش تراکنش به راحتی قابل نظارت هستند و هش هر تراکنش  امکان مشاهده اطلاعات و جزئیات مبادلات را به صورت دقیق را فراهم می‌کند.

در واقع تمامی معاملات به سادگی از طریق روش‌های متعددی مورد بازبینی قرار می‌گیرد. مبادلات مرتبط در بستر تتر شامل مواردی مانند انتقال، پرداخت،‌ نگهداری و... ذخیره می‌شود. این شبکه بلاک‌چینی را می‌توان شبکه‌ای شفاف و قابل اعتماد دانست.

امنیت تتر چگونه است؟

می‌توان گفت که تتر با کمک ماینرها و نود‌ها امنیتش کنترل می‌شود و از طریق الگوریتم اجتماع اثبات سهام (POS) و الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) امنیت شبکه به طور کامل پوشش داده می‌شود. به همین دلیل تمامی شبکه‌های بلاک‌چینی میزبان توکن‌های تتر در بستر خود هستند و از آن پشتیبانی می‌کنند.

به همین دلیل شبکه آن امنیت بالایی دارد. توسعه‌دهنده تتر ادعا می‌کند که تمامی تترها پشتوانه دلاری دارند و به ازای هر تتر یک دلار آمریکایی در بانک وجود دارد. البته معامله در صرافی‌های معتبر داخلی و خارجی هم اهمیت زیادی دارد و کاربران ایرانی می‌توانند در صرافی‌های معتبر داخلی مانند ارزان پی معاملات خود را با امنیت بالا انجام دهند.

همه چیز درباره امنیت تتر

اطمینان از ثبات قیمتی تتر اعتماد بسیاری از کاربران را جلب کرده است و محبوبیت این ارز دیجیتال را بیشتر می‌کند. در ادامه چند علت امنیت تتر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ممیزی‌های منظم

تتر ممیزی‌های منظم و دوره‌ای دارد که توسط شرکت مستقل تتر لیمیتد مورد بازبینی قرار می‌گیرد. هر تتر توسط یک دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود و ارزی با ثبات به شمار می‌رود که توسط همین ممیزی‌ها تایید می‌شود.

شفافیت بالا

گزارش‌های مالی تتر به طور دوره‌ای در بازار منتشر می‌شود و این به معنی اثبات ذخایر شرکت تتر است. پشتوانه ارزی، تتر موجب تضمین اعتبار و ارزش آن می‌شود.

تکنولوژی بلاک‌چینی

فناوری به کار رفته در بلاک‌چین تتر امنیت آن را به طور کامل تضمین می‌کند؛ سیستم متمرکزی که در بستر غیرمتمرکز عرضه می‌شود و تراکنش‌های آن به صورت ایمن ثبت شده است و امکان نظارت آن نیز وجود دارد. به همین دلیل از هک، جعل و تقلب آن جلوگیری شده است.

آیا تتر امن است؟

تتر شبکه امنی دارد که فناوری آن مورد تایید است؛ این استیبل کوین یک توکن متمرکز محسوب می‌شود که روی بستر بلاک‌چین اتریوم یکی از امن ترین سیستم‌های بلاک‌چینی عرضه می‌شود. به دلیل حجم بالای معاملات و اعتبار یک دلاری آن پیوسته مورد استقبال معامله‌گران قرار می‌گیرد.

همچنین کمپانی Tether Ltd تمامی معاملات تتر را پشتیبانی می‌کند و ذخایر و نقدینگی این ارز دیجیتال را تضمین کرده است. هر چند که درباره میزان نقدینگی آن هنوز شک و شبهاتی وجود دارد.

آیا امکان ردیابی تتر وجود دارد؟

بله تمامی معاملات تتر در بستر بلاک‌چین قابل رویت است و روش‌های متنوعی برای ردیابی آن وجود دارد؛ از جمله می‌توان به هش تراکنش، یک سری ارقام و حروف لاتین اشاره کرد. در واقع به ازای هر تراکنش، تمامی اطلاعات آن ثبت و ذخیره می‌شود و مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

البته امنیت معامله‌گران تامین می‌شود و اطلاعات کاربران و هویت آنان قابل ردیابی نیست و همه چیز به طور ناشناس به ثبت می‌رسد. مبادلات تتر در بستر بلاک‌چین ذخیره می‌شود و می‌توان این بستر را شفاف و قابل اعتماد دانست.

روش‌های ردیابی تراکنش تتر

ردیابی این استیبل کوین برای سرمایه‌گذاران و معاله‌گران اهمیت بالایی دارد و کاربران فعال در این بازار به دنبال روش‌های ساده و قابل دسترسی برای بررسی تراکنش‌های خود هستند.  در ادامه روش‌های ردیابی تراکنش‌ تتر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

هش تراکنش‌ها

دسترسی راحت و ساده به تراکنش‌های تتر اهمیت زیادی دارد و با استفاده از سایت TetherScan کاربران می‌توانند به هش تراکنش‌ها، به جزئیات نقل و انتقالات دسترسی داشته باشند. مشاهده جزئیاتی مانند کیف پول گیرنده و فرستنده، هش تراکنش، مبلغ، تاریخ و ساعت، کارمزد در این وبسایت امکان‌پذیر است.

همچنین در صرافی‌های معتبر داخلی و خارجی می‌توانید جزئیات تراکنش‌های خود را مشاهده کنید. کافی است که به تاریخچه تراکنش‌های خود مراجعه کنید و به تمامی اطلاعات آن دسترسی داشته باشید.

استفاده از کیف پول

کیف پول‌های دیجیتالی معتبر بسیاری وجود دارد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند به جزئیات تراکنش‌های خود دسترسی داشته باشند. بنابراین با استفاده از کیف پول ردیابی تتر به راحتی فراهم است و امکان بازبینی اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها وجود دارد. از جمله جزئیات قابل مشاهده شامل آدرس گیرنده، فرستنده، تايیدیه‌ها، زمان انتقال و... در دسترس است.

وب‌سایت‌های معتبر

از جمله روش‌های ردیابی تراکنش تتر را می‌توان وبسایت‌های معتبر معرفی کرد؛ خوشبختانه با شناخته‌تر شدن بازار کریپتو، وبسایت‌های معتبر بسیاری برای ارائه جزئیات تراکنش‌ها وجود دارند. در این پلتفرم‌های آنلاین،‌ داشبوردی طراحی شده است که تمامی جزئیات تراکنش‌ها را نمایش می‌دهد.

نگرانی‌ها در مورد تتر (USDT)

فعالیت در بازار کریپتو با ریسک‌هایی همراه است که این چالش‌ها را چندان نمی‌توان مدیریت کرد. با این حال امنیت تتر بیشتر از میزان خطراتی است که این شبکه را تهدید می‌کند. در ادامه نگرانی‌ها در مورد تتر را بررسی می‌کنیم.

خطرات قانونی

دنیای کریپتو مدام با تغییرات و تحولات گسترده‌ای روبروست که برای بسیاری از کاربران این امر چالش محسوب می‌شود. به همین دلیل نمی‌توان از فضای رگلاتوری و چالش‌های بالقوه این شبکه چشم‌پوشی کرد.

ریسک ورشکستگی کمپانی تتر

به هر حال نقش کمپانی تتر لیمیتد را نمی‌توان نادیده گرفت؛ این شرکت ادعا دارد که به ازای هر تتر یک دلار پشتوانه ارزی وجود دارد اما ممکن است این ادعا چندان دقیق نباشد. شاید در آینده کمپانی تتر لیمیتد توانایی مدیریت ذخایر ارزی خود را نداشته باشد و بیش‌ از میزان ذخیره شده، تتر را در شبکه بلاک‌چین منتشر کند.

نوسانات قیمتی

از جمله ریسک سیستماتیک دنیای کریپتو را می‌توان نوسانات ارزهای دیجیتال دانست؛ هر چند که استیبل کوین‌ها دچار تغییرات قیمت شدید نمی‌شوند و مانند سایر ارزهای موجود در بازار تغییرات ناگهانی قیمت را تجربه نمی‌کنند.

چه چیزهایی امنیت ارز دیجیتال تتر را تهدید می‌کند؟

گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد این استیبل کوین مطرح شده است که چندان قابل اثبات نیست و نمی‌توان آن را عاملی برای ناامنی این شبکه بلاک‌چینی دانست. مهم‌ترین عاملی که امنیت ارز دیجیتال تتر را تنها تهدید می‌کند، پشتیبانی نشدن صد در صدی آن توسط شرکت کمپانی لیمیتد است.

توکن‌های USDT با ذخایر ارزی تضمین شدند که در حال حاضر به صورت صد در صدی نیست؛ می‌توان گفت تنها 74 درصد آن پشتوانه ارزی دارد و همین امر موجب کاهش ارزش واقعی آن می‌شود.

جمع‌بندی

اگر شما هم نگرانی‌هایی درباره امنیت شبکه تتر دارید، این مقاله را مطالعه کنید. روش‌های متعددی برای تضمین امنیت این شبکه محبوب و پرطرفدار وجود دارد. گفتنی است که از نظر فناوری و تکنولوژی این شبکه تضمین‌ شده و تمامی مبادلات آن قابلیت بازبینی و نظارت دارد.

هر چند که شک و شبهاتی درباره میزان ذخایر ارزی تتر وجود دارد، اما به طور کلی مورد اعتماد کاربران معامله‌گران قرار گرفته است. این استیبل کوین از جمله ارزهای محبوب و پرطرفدار است که به عنوان جفت ارز معاملاتی، اعتبار بالایی دارد.

خرید و فروش را همین الان شروع کنید!

هم اکنون به خانواده ارزان پی بپیوندید و از مزایای آن بهره مند شوید.

نظرات :