سود روزانه تتر چقدر است؟

تتر با نام اختصاری USDT در تمام معاملات ارزهای دیجیتال کاربرد دارد. اما معامله‌گران برای کسب سود بیشتر به دنبال راهکارهای تازه می‌گردند. این استیبل کوین یکی از محبوب‌ترین کوین‌ها برای معامله و سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود و به همین دلیل در بیشتر صرافی‌ها پشتیبانی می‌شود.

تتر پیوسته معادل یک دلار کاغذی در بازار است و به همین دلیل ثبات قیمتی بالایی دارد. اما روش‌های متنوعی برای دریافت سود بیشتر وجود دارد. حال اینکه سود روزانه تتر چقدر است و چطور می‌توان با خرید تتر سود بیشتر کسب کرد، سوال‌های کلیدی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

سود روزانه تتر

سود روزانه تتر به عوامل متعددی بستگی دارد و باید گفت که طی سال‌های گذشته برخی از روزها قیمت ریالی آن تغییرات بسیاری کرده است و این تغییرات بر سود آن اثرگذار است. به طور مثال اگر این تغییر معادل 5 درصد باشد پس سود شما هم 5 درصد افزایش می‌یابد.

معامله‌گرانی که در صرافی‌های داخلی دنبال سود کوتاه مدت هستند، باید دقت داشته باشند تا دچار نوسانات شدید بازار نشوند. گاهی ریسک 5 تا 6 درصدی در طول شبانه‌روز وجود دارد که سرمایه شما را به خطر می‌اندازد. روش‌های کسب سود دلاری شامل استراتژی معاملاتی مانند آربیتراژ، هلدینگ، استیکینگ، وام‌دهی و... امکان‌پذیر است.

آیا سود روزانه تتر در صرافی‌های دیگر نیز متغیر است؟

بله سود روزانه تتر در صرافی‌ها متغیر است. شرکت Tether Limited پشتیبانی شبکه تتر را بر عهده دارد و در حال حاضر حدود 70 میلیارد دلار مجازی را در صرافی‌های ارزهای دیجیتال عرضه کرده است. سود تتر در هر صرافی متفاوت است و به توافق بین شرکت تتر لیمیتد و صرافی بستگی دارد. این سود بر اساس نرخ سود خودکار صرافی‌ها تنظیم می‌شود. به طور مثال در صرافی بایننس میزان سود روزانه تتر حدود 0.02 درصد است.

البته برخی از صرافی‌ها هم به صورت روزانه سود ثابتی را در نظر گرفتند. پس کاربران می‌توانند اطلاعات دقیق‌تر هر صرافی را در دستورالعمل آن به دست آورند. تتر به دلیل پایداری قیمتی که دارد یک راه‌حل مطمئن برای حفظ سرمایه معامله‌گران به شمار می‌رود. پیوسته ارزش تتر یک دلار کاغذی است و نوسانات قیمتی سایر ارزهای دیجیتال را تجربه نمی‌کند.

سود تتر چقدر است؟

سود تتر به عنوان سودی شناخته می‌شود که به صورت روزانه برای نگهداری در کیف پول‌های مجازی یا صرافی‌های معتبر، به کاربران پرداخت می‌شود. این سود معمولا به صورت خودکار در هر صرافی تعیین می‌شود که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران می‌توانند در قوانین هر سایت به آن دسترسی داشته باشند.

اما برخی از صرافی‌های خارجی و یا حتی داخلی این سود را بر اساس نوسانات روزانه به کاربران خود پرداخت می‌کنند. بسیاری از پلتفرم‌های آنلاین با سپرده کردن تتر به کاربران خود سود پرداخت می‌کنند. به این روش وام‌دهی یا استیکینگ نیز گفته می‌شود. این قراردادهای آنلاین قوانین متفاوتی دارند و بازدهی‌های آن از 0.02 تا 5 درصد متفاوت است.

سود آربیتراژ چیست؟

آربیتراژ (Arbitrage) یک استراتژی معاملاتی به شمار می‌رود که معامله‌گران برای کسب‌ سود بیشتر از این روش استفاده می‌کنند. آربیتراژ به معامله‌گران کمک می‌کند تا به واسطه اختلاف قیمت یک ارز دیجیتال در یک صرافی نسبت به صرافی‌های دیگر کسب سود کنند. به این ترتیب کابران می‌توانند در یک صرافی خرید خود را انجام دهند و در صرافی دیگر همان ارز را با قیمت بالاتر بفروشند.

به دلیل تفاوت در عرضه و تقاضا در هر صرافی، این اختلاف موجب کسب سود می‌شود. کاربران می‌توانند یک دارایی را از یک صرافی با قیمت پایین‌تری خریداری کنند و در یک صرافی با قیمت بالاتری بفروشند. این اختلاف قیمت موجب کسب سود کاربران می‌شود.

عوامل تأثیرگذار بر سود تتر

عوامل تأثیرگذار بر سود تتر متفاوت است و به عواملی مانند میزان تورم، سیاست‌های پولی بانک مرکز، سیاست‌های هر صرافی، سیاست‌های خارجی و داخلی ایران بستگی دارد. پس قبل از معامله می‌توانید عوامل متعددی را مورد بررسی قرار دهید. به خصوص در کشور ما که قیمت دلار مدام در حال تغییر است باید عوامل متعدد را در نظر بگیرید و سپس خرید خود را انجام دهید.

برخی از سیاست‌های داخل ایران می‌تواند به صورت مستقیم بر قیمت‌ تتر و دلار اثر بگذارد. از جمله می‌توان به مواردی مانند تحریم‌ها اشاره کنیم. معامله‌گران می‌توانند با تحلیل اخبار و رویدادهای مهم روند احتمالی تتر و میزان سوددهی آن در بازه‌های زمانی مشخص را پیش‌بینی کنند.

چگونه در ایران تتر سود می‌دهد؟

کسب‌ سود از صرافی‌های خارجی چندان ساده نیست؛ به همین دلیل روش‌های جایگزین برای کسب‌ سود بیشتر از تتر وجود دارد. کاربران می‌توانند از دارایی غیرفعال خود کسب سود کنند و بدون اینکه فعالیتی داشته باشند از این طریق می‌توانند سود به دست آورند.

سوددهی تتر با وام

بازار کرپیتو، بازاری پرپتانسیل است که امکان کسب سود بیشتر را برای معامله‌گران فراهم می‌کند. سایت‌ها و پلتفرم‌های آنلاینی راه‌انداز شدند که کاربران با تامین رمز ارز مورد نیاز کاربران دیگر، می‌توانند سود کسب کنند. تریدرها با استفاده از أنواع ارز دیجیتال می‌توانند سود تتری کسب کنند. از جمله پلتفرم‌های فعال در این زمینه را می‌توان سلسیوس، نکسو، کوین ریپت معرفی کرد.

استیکینگ تتر

اگر ارز دیجیتال خود را در این نوع پلتفرم‌ها و قراردادهای آنلاین سپرده کنید، می‌توانید سود به دست آورید. البته میزان سود شما به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و با تحقیق می‌توانید بهترین پلتفرم را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. به طور مثال یو هولدر سود 12 درصدی سالانه به کاربران خود پرداخت می‌کند.

این پلتفرم به صورت هفتگی با کاربران خود تسویه می‌کند و صرافی‌های مشابه فعال در این زمینه وجود دارند که سودی مشابه را پرداخت می‌کنند. البته در این روش دارایی شما قفل می‌شود و امکان برداشت آن را خارج از قرارداد ندارید.

جمع‌بندی

ما در این مقاله به بررسی سوددهی تتر پرداختیم؛ اگر شما هم علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و معامله در تتر هستید، این مقاله را مطالعه کنید. تتر به عنوان یک استیبل کوین محبوب و پرطرفدار در اغلب صرافی‌های داخلی و خارجی پشتیبانی می‌شود و معامله آن موجب کسب سود کاربران می‌شود.

هر چند که سیاست‌های صرافی‌ها بر قیمت این ارز دیجیتال تأثیرگذار است اما در برخی از صرافی‌ها به صورت ثابت به تتر سود تعلق می‌گیرد. کافی است که کاربران این ارز دیجیتال را در کیف پول خود نگهداری کنند و یا از طریق روش‌های مشابه به خرید و فروش آن بپردازند و از اختلاف قیمت خرید نسبت به فروش کسب سود کنند.

1.       آربیتراژ تتر چیست؟

کاربران می‌توانند تتر را با قیمت کمی‌ پایین‌تر از یک صرافی بخرند و با قیمتی بالاتر به صرافی دیگر بفروشند. از این طریق می‌توانند سود دو یا سه درصدی کسب کنند.

2. کدام صرافی برای نگهداری تتر سود روزانه پرداخت می‌کند؟

صرافی بایننس برای نگهداری تتر معادل 0.02 درصد از دارایی را به کاربران خود به صورت روزانه پرداخت می‌کند.

3. کدام صرافی داخلی با قیمت مناسبی تتر را عرضه می‌کند؟

صرافی ارزان پی با قیمت مناسب تتر را به فروش می‌رساند و بدون کسر کارمزد اضافی از کاربران خود حمایت می‌کند.

4. آیا سود روزانه تتر در صرافی‌ها با هم تفاوت دارد؟

بله میزان سود روزانه تتر به قرارداد تتر لیمیتد با صرافی‌ها، بستگی دارد.

5. چطور از سود تتر در صرافی‌ها اطلاع پیدا کنیم؟

با خواندن دستورالعمل هر صرافی می‌توانید از میزان پرداخت سود تتر اطلاع حاصل کنید. در برخی از صرافی‌ها این سود به صورت خودکار پرداخت می‌شود.

خرید و فروش را همین الان شروع کنید!

هم اکنون به خانواده ارزان پی بپیوندید و از مزایای آن بهره مند شوید.

نظرات :