انواع شبکه‌های تتر

شبکه تتر یکی از شبکه‌های جذاب برای معاملات کاربران به شمار می‌رود که تنوع بالایی دارد و بسیاری از صرافی‌های داخلی و خارجی از بلاک‌چین‌های این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. شبکه‌های تتر مزایای زیادی را برای معامله‌گران به همراه دارد و به همین دلیل در صرافی‌های داخلی و خارجی شبکه‌های متنوع تتر پشتیبانی می‌شود و امکان معاملات را به راحتی فراهم می‌کنند.

بلاک‌چین بیت‌کوین، اتریوم، ترون، سولانا و... از تتر پشتیبانی می‌کنند و امکان ایجاد و مدیریت سایر توکن‌ها را نیز فراهم می‌کنند. نوسانات بازار ارز روی قیمت تتر تاثیری ندارد و پیوسته این استیبل کوین یک دلار می‌ارزد. کاربران برای انتقال از أنواع شبکه‌های تتر استفاده می‌کنند که شرایط انتقال هر شبکه متفاوت است. در ادامه با انواع شبکه‌های تتر بیشتر آشنا می‌شویم.  

راهنمای کامل انواع تتر

اگر شما هم علاقه‌مند به راهنمای کامل انواع تتر باشید، گفتنی است که تتر انواع متفاوتی دارد و معامله‌‌گران با آشنایی با انواع شبکه‌های آن می‌توانند معاملات خود را به راحتی انجام دهند. بسیاری از صرافی‌های داخلی و خارجی از انواع شبکه‌های تتر پشتیبانی می‌کنند که هر کدام قابلیت‌ها و امکانات متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

این ارز دیجیتال اولین بار در 6 اکتبر 2014 در شبکه بیت‌کوین عرضه شد و بعدها با نماد USDT در بازار کریپتو مورد معامله‌ قرار گرفت. کمپانی تتر لیمیتد از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و بر معاملات و تامین فیات آن نظارت دارد. این کمپانی گسترده ادعا دارد که پشتوانه فیات هر تتر یک دلار در بانک مرکزی آمریکاست و هنوز شک و شبهاتی در رابطه با این ادعا وجود دارد.

انواع تتر و شبکه‌های آن

انواع تتر و شبکه‌های آن کاربرد و ویژگی‌های خاص خود را دارند که در بلاک‌چین‌های متفاوت از توکن‌های خود پشتیبانی می‌کنند. در ادامه با انواع تتر و شبکه‌های آن بیشتر آشنا می‌شویم.

تتر ERC-20

این نوع توکن را می‌توان پرکاربردترین بستر برای معاملات و انتقال ارزی معرفی کرد؛ اتریوم با استاندارهای ERC20 امکان معاملات سایر ارزهای دیجیتال را در همین شبکه فراهم می‌کند. با توجه به حجم بالای کاربران در این شبکه می‌توان آمار بالایی برای معاملات روزانه اتریوم حدس زد و بسیاری از حجم‌های معاملاتی تتر در شبانه‌روز در شبکه بلاک‌چین اتریوم انجام می‌شود.

 هزینه تراکنش‌های شبکه اتریوم در ساعاتی که حجم معاملات بالاتر باشد، بیشتر است و در زمانی که شبکه کمی خلوت‌تر باشد، تراکنش‌ها با هزینه کمتری انجام می‌شوند. شبکه غیرمتمرکز اتریوم امنیت بالایی دارد و معامله‌گران با خیال راحت می‌توانند معاملات خود را انجام دهند.

تتر Omni  

تتر Omni نخستین بلاک‌چینی است که از ارز دیجیتال تتر پشتیبانی کرد؛ این شبکه قدیمی و با سابقه در واقع همان شبکه بیت‌کوین بود که امروز دیگر استفاده نمی‌شود. بیت‌کوین یکی از شبکه‌های محبوب و با ثباتی به شمار می‌رود که مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد. اما کارمزد آن بالا بود و سرعت پایینی در انتقال ارزهای دیجیتال مانند تتر داشت. به همین دلیل به مرور کاربران به سمت سایر شبکه‌های ارزهای دیجیتال جذب شدند.

شرکت تتر لیمیتد در آگوست 2023 استفاده از پروتکل اومنی را متوقف کرد و بستری برای توکن‌های USDT فراهم شد تا توکن‌های این شبکه جمع‌آوری شود. به دلیل معرفی شبکه‌های متنوع دیگر اومنی چندان مورد استفاده کاربران قرار نمی‌گیرد و محبوبیتی ندارد. 

تترBEP-20

یکی از شبکه‌های پرکاربرد تتر، BEP20 است؛ این شبکه تتر در بستر بایننس اسمارت چین قرار دارد و یک شبکه بلاک‌چینی امن و شناخته شده محسوب می‌شود. تراکنش‌ها در این بستر بسیاری سریع‌تر از اتریوم انجام می‌شود و کارمزد تراکنش‌ها نیز پایین‌تر از بسیاری از شبکه‌هاست. کارمزد تراکنش در این بستر حدود 0.29 دلار محاسبه می‌شود و رقیب سرسختی برای اتریوم به شمار می‌رود.

بلاک‌چین این بستر با نام BSC  مورد استفاده قرار می‌گیرد و حجم بالای معاملات را پوشش می‌دهد. این شبکه بسیار محبوبیت دارد و به دلیل سرعت بیشتر و کارمزد پایین‌تر مورد توجه معامله‌گران قرار گرفته است.

تتر Polygon

یکی دیگر از شبکه‌های کارآمد تتر را می‌توان پالیگان معرفی کرد؛ این شبکه، بلاک‌چینی لایه دومی دارد و مشکلات مقیاس‌پذیری اتریوم در آن حل شده است. حدود 7000 تراکنش در ثانیه بر بستر پالیگان انجام می‌شود که نسبت به شبکه اتریوم سریع‌تر است. کارمزد پایینی دارد و بسیاری از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را پشتیبانی می‌کند.

این شبکه نقش بزرگی در رشد اکوسیستم دیفای ایفا می‌کند و حجم معاملات در این بستر بسیار زیاد است؛ در مقایسه با سایر شبکه‌های ارزهای دیجیتال کارآمدتر محسوب می‌شود و رشد زیادی را تجربه کرده است. کارمزد تراکنش‌های پالیگان حدود 0.20 دلار درآورد می‌شود و پالیگان به خوبی حجم بالای تراکنش‌ها را پشتیبانی می‌کند و ترافیک و تاخیر در انتقال و پرداخت وجود ندارد.

تتر SOL

سولانا از جمله ارزهای دیجیتال محبوب به شمار می‌رود که سریع‌ترین و کم‌هزینه‌ترین بلاک‌چین بازار کریپتو به شمار می‌ود. این بستر به خوبی آثار هنری و توکن‌های NFT را پوشش می‌دهد و مورد توجه معامله‌گران قرار گرفته است؛ به همین دلیل برای سرمایه‌گذاران و  معامله‌گران شبکه جذاب و پرشتابی است. سرعت بالای آن در مقایسه با سایر شبکه‌ها، باعث می‌شود تا معاملات در این شبکه را رشد کند.

انواع شبکه‌های تتر چیست و از کدام استفاده کنیم؟

هر کدام از شبکه‌های بلاک‌چین محبوبیت و ویژگی‌های خاصی دارند و کاربران و معامله‌گران می‌توانند متناسب با نیاز خود از آن استفاده کنند. البته بستگی دارد که در کدام شبکه راحت‌تر می‌توانید فعالیت داشته باشید و کدام شبکه کیف پول دیجیتالی شما را پشتیبانی می‌کند. از جمله شبکه‌هایی که از تتر پشتیبانی می‌کنند، می‌توان به اومنی، اتریوم، الگوراند، ایاس، سولانا، ترون، بیت کوین کش، بایننس اسمارت چین، پالیگان، اولانچ، آربیتروم، فانتوم، اپتیمیسم، هارمونی، میلکومدا، تومو چین، سلو، تتا و کاوا اشاره کرد.

همچنین هر صرافی از شبکه‌های بلاک‌چینی خاصی پشتیبانی می‌کند و امکان معاملات به کاربران و معامله‌گران را می‌دهد. بنابراین نمی‌توان از قدرت شبکه‌های متنوع چشم‌پوشی کرد و کاربران باید دقت کنند که برای انتقال از آدرس مبدا و مقصد یکسانی استفاده کنند.

أنواع تتر؛ معرفی 7 نوع ارز دیجیتال تتر

شبکه‌های تتر تنوع بالایی دارند و شاید در آينده با بزرگ‌تر شدن دنیای رمز ارزها تنوع بیشتری نیز پیدا کنند. می‌توان آن را به 7 دسته تقسیم‌بندی کرد.

  1. شبکه انتقال تتر ERC-20 اتریوم
  2. شبکه انتقال تتر Omni بیت‌کوین
  3. شبکه انتقال تتر TRC20 ترون
  4. شبکه انتقال Polygon پالیگان
  5. شبکه انتقال ‌BEP-20 بایننس اسمارت چین
  6. شبکه انتقال Sol یا سولانا
  7. شبکه انتقال EOS ایاس

جمع‌بندی

ما در این مقاله با انواع شبکه‌های تتر بیشتر آشنا شدیم؛ اولین شبکه‌ای که امکان انتقال تتر را برای معامله‌گران فراهم کرد Omni در بستر بیت‌کوین بود. این شبکه جذاب و هوشمند امروزه دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و جایگزین‌های محبوب دیگری مانند شبکه‌های اتریوم، ترون، پالیگان، سولانا و... پیدا کرده است.

معامله‌گران به ویژگی‌های متنوع شبکه‌ها مانند سرعت و کارمزد تراکنش‌ها اهمیت زیادی می‌دهند و از شبکه‌هایی با کارمزد پایین، سرعت و امنیت بالا برای معاملات خود استفاده می‌کنند. همچنین هر یک از این شبکه‌های بلاک‌چینی امکان رشد و مدیریت توکن‌های تازه را برای توسعه‌گران فراهم می‌کنند. 

خرید و فروش را همین الان شروع کنید!

هم اکنون به خانواده ارزان پی بپیوندید و از مزایای آن بهره مند شوید.

نظرات :