تفاوت ووچر و پرفکت مانی

سیستم پرداخت پرفکت مانی از جمله پرداخت‌های الکترونیکی است که برای معامله‌گران ایرانی امکان مبادلات ارزی را فراهم می‌کند. این سیستم پرداخت به دو صورت پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی فعالیت دارد و کاربران می‌توانند به راحتی معاملات ارزی خود را به صورت بین‌المللی انجام دهند.

تراکنش‌های پرفکت مانی تنوع بالایی دارند و مبادلات ارزی مانند انتقال وجه، پرداخت ارزی، خرید کالاها و خدمات ارزی و... را به خوبی پوشش می‌دهد. اگر شما هم به این سیستم پرداخت علاقه دارید در ادامه با ما همراه باشید تا با تفاوت ووچر و پرفکت مانی بیشتر آشنا شوید.

تفاوت ووچر و پرفکت مانی چیست؟

با توجه به تحریم‌هایی که ایران به آن دچار شده است، ایرانیان برای مبادلات ارزی خود نیاز به یک سیستم امن و سریع دارند که نگران بلوکه شدن دارایی خود نباشند. پرفکت مانی یکی از همین سیستم‌های پرداخت به شمار می‌رود که امکان پرداختی امن و راحت را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

این سیستم پرداخت بدون نیاز به داشتن حساب بین‌امللی، کلیه مبادلات ارزی را تنها با ساخت یک حساب کاربری فراهم می‌کند. افراد کلیه خرید و فروش خود را از طریق این شبکه پرداخت انجام می‌دهند. در ابتدا با پرفکت مانی و ووچر آن بیشتر آشنا می‌شویم.

پرفکت مانی چیست

این سیستم پرداخت از سال 2007 کار خود را آغاز کرد. پرفکت مانی به عنوان سیستم پرداختی شناخته می‌شود که امکان پرداخت ارزی به واسطه حساب کاربری فراهم می‌کند. پرفکت مانی امکان ساخت کیف پول دیجیتالی را به کاربران خود می‌دهد تا بتوانند دارایی خود را در‌ آن حفظ و نگهداری کنند.

 این سیستم پرداخت امنیت بالایی دارد و کیف پول‌های سرد برای ذخیره ارزهای دیجیتالی را برای کابران خود فراهم کرده است. پرفکت مانی مزایای زیادی برای دارد و دو نوع پرداخت الکترونیکی و اعتباری را برای کاربرانشان فراهم کرده است.

ووچر پرفکت مانی

ووچر به صورت کارت هدیه یا اعتباری است که به وسیله یک کد 16 رقمی کاربران می‌توانند حساب خود را شارژ کنند. ووچر مزایای زیادی برای کاربران خود فراهم می‌کند و برای پرداخت و خرید‌های ارزی به کار می‌رود. اما این پرداخت اعتباری تفاوت‌های عمده‌ای با پرفکت مانی دارد که در ادامه تفات ووچر و پرفکت مانی را بررسی می‌کنیم. 

تفاوت در کارمزد خرید ووچر پرفکت مانی و خود پرفکت مانی

ووچر و پرفکت مانی، تفاوت‌های عمده‌ای در میزان کارمزد دارند؛ خرید ووچر پرفکت مانی به طور کلی بدون کارمزد است. اما در واقع پرفکت مانی اینطور نیست و در صورتی که احراز هویت نکرده باشید باید حداقل نزدیک 2 درصد کارمزد پرداخت کنید. در خریدهای پرفکت مانی وریفای شده‌، تراکنش‌ها حدود 0.5درصد است و ووچرهای پرفکت مانی 2 درصد برآورد می‌شود.

تفاوت در نقد کردن

کاربران می‌توانند به راحتی هم پرفکت مانی و هم ووچر را نقد کنند؛ قدرت نقد شوندگی سیستم پرفکت مانی بالاست و دارندگان ووچر با کمک صرافی‌های معتبر مانند ارزان پی می‌توانند پرفکت مانی را به تومان تبدیل کنند. کاربرانی که در حساب کاربری خود پرفکت مانی دارند می‌توانند آن را بفروشند و به تومان تبدیل کنند و یا برای ذخیره‌سازی آن را به دلار تبدیل کنند.

امنیت حساب

خوشبختانه ووچر و پرفکت مانی امنیت بالایی دارند و افراد به راحتی می‌توانند از حساب کاربری خود در برابر هکرها محافظت کنند. به همین دلیل می‌توان گفت این سیستم پرداخت بسیار امن است و دارایی معامله‌گران را حفظ می‌کند. از طرفی ووچر پرفکت مانی امکان خرید به صورت ناشناس را فراهم می‌کند اما پرفکت مانی اینطور نیست. لازم به ذکر است که نگهداری ووچر از لو رفتن کمی دشوارتر به نظر می‌رسد چون که به صورت کد اعتباری است.

محدودیت‌های تحریمی

با توجه به محدودیت‌هایی که به تازگی پرفکت مانی نسبت به ایرانیان لحاظ کرده است و دیگر کاربران ایرانی نمی‌توانند به سادگی احراز هویت کنند،‌ ووچر گزینه راحت‌تری محسوب می‌شود. البته کاربران می‌توانند احراز هویت نکنند و در این سیستم پرداخت معاملات خود را با کارمزد بیشتر انجام دهند. اما ووچر پرفکت مانی محدودیتی نسبت به تحریم‌ها ندارد و از نظر انتقال مبلغ محدودیتی وجود ندارد. افراد به صورت ناشناس می‌توانند کلیه تراکنش‌های ارزی خود را با استفاده از ووچر انجام دهند.

فرآیند تایید

ووچرها نیازی به تایید رسمی ندارند و افراد تنها با خرید کارت اعتباری می‌توانند خرید یا شارژ حساب خود را انجام دهند. اما حساب‌های پرفکت مانی به دلیل احراز هویت اغلب زمانی را برای این تایید هویت نیاز دارند و کمی فرآیند تایید هویت به طول می‌انجامد.

تفاوت سطح و دسترسی

حساب‌های پرفکت مانی سطح‌بندی دارند و هر کاربر مطابق با سطحی که دارد می‌تواند تراکنش‌های حساب کاربری خود را انجام دهند. اما ووچر پرفکت مانی تنها توسط فروشندگان مخصوص به عنوان کارت شارژ خریداری می‌شود و برای شارژ حساب به کار می‌رود. در واقع ووچر به صورت محدودتری در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

شناخته شدن

اغلب حساب‌های کاربری پرفکت مانی نسبت به ووچر اعتبار بیشتری در دنیا دارند؛ تاجران‌، بازرگانان و فروشگاه‌های آنلاین از حساب‌های کاربری استفاده می‌کنند و تبادلات ارزی این سیستم پرداخت شناخته شده است. ووچرها محبوبیت کمتری نسبت پرفکت مانی دارند و به همین دلیل ممکن است برخی از فروشگاه‌های آنلاین  اجازه استفاده از ووچر را ندهند.

آخرین تفاوت پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی در خرید چیست؟

همانطور که گفته شد پرفکت مانی به عنوان یک کیف پول دیجیتالی مورد استفاده قرار می‌گیرد که امکان مبادلات ارزی را برای معامله‌گران فراهم می‌کند. بنابراین برای کاربرانی که احراز هویت کردند خرید و فروش با کارمزد بسیار پایین انجام می‌شود. اما در خرید ووچر پرفکت مانی حدود 2 درصد از مبلغ تراکنش‌ها به عنوان کارمزد کسر می‌شود.

همچنین ووچر به صورت اعتباری است و با واسطه یک کد 16 رقمی شارژ می‌شود. اما در صرافی‌های ایرانی پرفکت مانی از طریق درگاه‌های بانکی امکان پرداخت را فراهم می‌کند.

جمع‌بندی

سیستم پرفکت مانی یک شبکه پرداخت امن و سریع است که امکان خرید و فروش را به راحتی برای کاربران فراهم می‌کند. معامله‌گران می‌توانند به راحتی مبادلات ارزی خود را انجام دهند و از آن برای معاملات خود استفاده کنند. عمده‌ترین تفاوت ووچر پرفکت مانی و پرفکت مانی در نوع آن است.

ووچرها به عنوان کارت‌های اعتباری شناخته می‌شوند که کاربران برای خرید از سایت‌های خارجی، انتقال وجه،‌ پرداخت‌های ارزی از آن استفاده می‌کنند. اما پرفکت مانی به عنوان کیف پول دیجیتالی شناخته می‌شود که امکان خرید و فروش ارزی را برای کاربران خود فراهم می‌کند. برای کسانی که شرایط احراز هویت ندارند و می‌خواهند مبادلات خود را به صورت ناشناس انجام دهند ووچر انتخاب بهتری است.

خرید و فروش را همین الان شروع کنید!

هم اکنون به خانواده ارزان پی بپیوندید و از مزایای آن بهره مند شوید.