جایگزین‌های تتر (Tether)

با توجه به شک و تردیدهایی که درباره تتر وجود دارد، کاربران به دنبال جایگزین‌های تتر (Tether) می‌گردند. این ارز دیجیتال یک بار در طول دوران کریپتو دچار سقوط شده است و همچنین نگرانی‌هایی درباره شفافیت تتر، بررسی و نظارت بر آن وجود دارد. همین امر موجب شده است تا معامله‌گران به دنبال ارزهای دیجیتال جایگزین باشند.

جایگزینی که امن باشد، نیاز کاربران به خرید تتر به صورت آنی با کارمزد پایین را برطرف کند و امنیت بالایی داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا جایگزین‌های تتر را بیشتر بررسی کنیم.

بهترین جایگزین‌های تتر (USDT) برای ایرانیان کدامند؟

تتر یکی از ارزهای دیجیتال محبوب و پرطرفدار به شما می‌رود که امکان معاملات راحت و سریع را برای کاربران فراهم می‌کند. اما با توجه به ابهاماتی که درباره نظارت و تامین ذخایر پشتوانه ارزی آن مطرح است،‌ کاربران از جایگزین‌ تتر استفاده می‌کنند. این استیبل کوین‌ مکانیسم‌های مختلفی را پشتیبانی می‌کنند و مزایای زیادی مانند شفافیت، تامین وثیقه‌های متنوع و به کارگیری مکانیسم‌های تثبیت الگوریتم، ساختارهای حاکمیتی غیرمتمرکز برای کاربران دارند.

البته ایرانیان باید از صرافی‌هایی استفاده کنند که از این ارزهای دیجیتالی پشتیبانی می‌شود و امکان معاملات جفت ارز آن امکان‌پذیر است. از جمله جایگزین‌های تتر ( (USDT شامل یو اس‌ دی کوین، بایننس یواس دی، ترو یو اس دی، پکس دلار، دلار جمینی، نوترینو یو اس دی، دای می‌شود.

بهترین جایگزین‌های تتر USDT کدامند؟

معامله‌گران برای معاملات خود استیبل کوین‌های جایگزین را ترجیح می‌دهند که شفافیت و امنیت بالایی دارد و نیاز آنان به معاملات سریع و ثبات را برطرف می‌کند. در ادامه به معرفی بهترین جایگزین‌های تتر USDT را بیشتر بررسی می‌کنیم.

یو‌اس‌دی کوین (USD Coin)  USDC 

این نوع کوین، یکی از بهترین جایگزین‌های تتر محسوب می‌شود که در سال 2018 راه‌اندازی شده است. این ارز دیجیتال پشتیبانی باثبات و پایداری دارد و پشتوانه آن دلار آمریکاست. یو‌اس‌دی کوین در بستر بلاک‌چین اتریوم معامله می‌شود و از استانداردهای ERC-20 بهره‌مند شده است.

این ارز دیجیتال طیف گسترده‌ای از برنامه‌های غیرمتمرکز و قردادهای هوشمند در بستر اتریوم را پشتیبانی می‌کند. یو‌اس‌دی کوین در مقایسه با سایر استیبل‌ کوین‌ها نسبتا قیمت ثابتی دارد و به همین دلیل برای معامله‌گران گزینه محبوبی به شمار می‌رود. ثبات آن موجب حفظ سرمایه کاربران از نوسانات شدید بازار می‌شود.

یو‌اس‌دی کوین امکان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های DeFi را فراهم می‌‌کند و به کاربران امکان وام‌دهی،‌ استقراض، استخراج با کمترین نوسانات قیمتی مي‌دهد. نقدینگی این ارز دیجیتال بالاست و معامله آن در فضای غیرمتمرکز محبوبیت بالایی دارد.

دای DAI 

یکی از ارزهای دیجیتال را می‌توان دایDAI  معرفی کرد این ارز دیجیتال در سال 2017 راه‌اندازی شده است و یک استیبل کوین مبتنی بر اتریوم به شمار می‌رود که به صورت غیرمتمرکز مدیریت می‌شود. کمپانی MakerDAO وظیفه نظارت و حفظ قیمت یک دلاری این ارز دیجیتال را بر عهده دارد و یک سازمانی غیرمتمرکز و مستقل است.

البته دای با هدف وام‌دهی راه‌اندازی شده و پلتفرمی آنلاین را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند وام بگیرند. معامله‌گران مبلغ وام را با MakerDAO تسویه می‌کنند و به بار دیگر توکن‌ها به استخر نقدینگی پلتفرم بازمی‌گردد و بعد از اتمام دوره سوزانده می‌شود.

بایننس کوین (BUSD) Binance USD

بایننس کوین یکی دیگر از جایگزین‌های استیبل کوین تتر به شمار می‌رود که صرافی بزرگ بایننس از آن پشتیبانی می‌کند. این صرافی بزرگ با استفاده از این کوین برای کاربران خود امکان معاملات باثبات را فراهم می‌کند. BUSD به اندازه یک دلار آمریکا ارزش دارد و در بستر بلاک‌چین اتریوم معامله‌ می‌شود.

این توکن ERC-20 قابل معامله‌ است و به عنوان ارز دیجیتال محبوب و قابل اعتماد در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. پشتوانه دلار آن در بانک‌های ایالت متحده توسط Paxos نگهداری می‌شود. همکاری Binance  و Paxos موجب اطمینان‌ خاطر کاربران نسبت به ثبات قیمتی و شفافیت توکن شده است.

استیبل کوین‌های جایگزین تتر

خوشبختانه استیبل کوین‌های جایگزین تتر متنوع هستند و کاربران می‌توانند به راحتی معاملات خود را انجام دهند. این استیبل کوین‌ها مزایای فراوانی دارند و برخی از این کوین‌ها در صرافی‌های معتبر داخلی و خارجی قابل معامله‌ است.

دلار جمینی GUSD

از جمله ارزهای دیجیتال با ثبات را می‌توان استیبل کوین معرفی کرد؛ این ارز دیجیتال به ارزش یک دلار است که توسط وزارت خدمات مالی نیویورک پشتیبانی می‌شود. این ارز دیجیتال در سپتامبر 2018 تاسیس شده است و در بستر بلاک‌چین اتریوم معامله‌ می‌شود.

این ارز دیجیتال ماهانه توسط شرکت GUSD حسابرسی می‌شود تا به کاربران شفافیت توکن را اثبات شود. وجود خدمات بیمه FDIC توکن‌های کاربران بیمه‌ می‌کند تا در صورت ورشکستگی این کمپانی بتوانند خسارت دارایی‌های خود را دریافت کنند.

نوترینو یو اس دی USDN یا (Neutino USD)

یکی دیگر از استیبل‌ کوین‌های جایگزین تتر، نوترینو یو اس دی است؛ این ارز دیجیتال با پشتوانه دلاری امکان معامله باثبات را برای کاربران فراهم می‌کند. این استیبل کوین توسط شرکتWave  پشتیبانی می‌شود و توکن‌های آن در سال 2019 منتشر شد و در بستر بلاک‌چین‌های، اتریوم، بایننس و اسمارت‌چین قابل معامله‌ است.

بررسی مزایای استیبل کوین‌های جایگزین تتر

مزایای استیبل کوین‌های جایگزین تتر بسیار است و کاربران در شرایط بهتری می‌توانند معاملات خود را انجام دهند. هر چند که تتر شناخته‌ شده است و ادعا دارد که کلیه توکن‌های خود را با پشتوانه دلاری تضمین می‌کند. اما پایداری و قابلیت‌های استیبل‌های کوین‌های جایگزین نیز فراوان است و اعتماد کاربران را بیش از پیش مدنظر قرار دادند. در ادامه به بررسی مزایای استیبل کوین‌های جایگزین تتر می‌پردازیم.

غیرمتمرکز

استیبل کوین‌های جایگزین اغلب ساختاری غیرمتمرکز دارند و این امر موجب شفافیت آن می‌شود و به عدم کنترل آن کمک می‌کند؛ گزینه‌های جایگزین Tether  ساختاری برای حمایت از کاربران دارند و حق رای،‌ امکان شفافیت، دموکراتیک بودن و مقاومت در برابر متمرکز بودن را به کاربران خود ارائه می‌دهند.

انتشار منظم گزارش

انتشار دوره‌ای گزارش‌های مالی و ممیزی از جمله مزایای استیبل‌ کوین‌های جایگزین به شمار می رود. به همین دلیل کاربران به راحتی می‌توانند شفافیت را بیشتر از قبل حس کنند و به جزئیات ذخایر و وثیقه‌ها دسترسی بیشتری داشته باشند. این شفافیت موجب ثبات قیمتی و اعتماد بالاتر کاربران نیز می شود.

پشتیبانی از مکانیسم‌های مدرن

استیبل کوین‌های جایگزین از مکانیسم نوآورانه دارند و اغلب از الگوریتم‌های تثبیت‌کننده پشتیبا می‌کنند و یا مدل‌های وثیقه‌ای دارند که موجب بهبود عملکرد و استحکام بیشتر این استیبل کوین‌ها می‌شود. همچنین وجود این استیبل کوین‌ها به پویایی بازار کمک بسزایی می‌کند.

جمع‌بندی

اگر شما هم علاقه‌مند به توکن‌های جایگزین تتر هستید، حتما این مقاله را مطالعه کنید؛ تتر با وجود تمام قابلیت‌ها و مزایای آن، شک و تردیدهایی درباره شفافیت،‌ تضمین پشتوانه دلاری و... نیز وجود دارد. به همین دلیل معامله‌گران به دنبال راهکارهای تازه برای معاملات خود هستند.

کاربران با استفاده از استیبل کوین‌ها می‌توانند سرمایه خود را از نوسانات قیمتی حفظ کنند و از اتفاقات دیگر جلوگیری می‌شود. به همین دلیل استیبل کوین‌های جایگزین مانند بایننس کوین، دای کوین، دلار جمینی و... از جمله ارزهای دیجیتال جایگزین به شمار می‌روند. این ارزهای دیجیتال امکان شفافیت بیشتر،‌ نظارت بهتر و امنیت بالاتری را برای کاربران فراهم می‌کنند.

خرید و فروش را همین الان شروع کنید!

هم اکنون به خانواده ارزان پی بپیوندید و از مزایای آن بهره مند شوید.

نظرات :